JotexDK
Kurv

Generelle vilkår

Generelt

Hjemmesiden www.jotex.dk stilles til rådighed af Jotex AB (Ellos Denmark A/S). Med udtrykkene ”vi”, ”vore”, ”vores” og ”os” nedenfor menes Jotex.

For at kunne registrere en brugerkonto "Mine Sider" hos os, købe produkt(er) via vores hjemmeside skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have forældres/værges godkendelse.

Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, registrering af brugerkonto "Mine Sider" hos os, bestilling af vores kataloger, brug af nogle af vores ydelser på vores hjemmeside og/eller brug af nogle af vores mobiltelefonapplikationer skal du samtidig aktivt godkende vores til enhver tid gældende Generelle vilkår og dermed bekræfte, at de oplysninger du giver om dig selv er korrekte.

Vi har ret til at ændre disse Generelle vilkår, og de eventuelle ændringer, vi foretager, træder i kraft når de er gjort tilgængelige på vores hjemmeside.

Virksomhedsinfo

Telefon:
70 13 02 02

Åbningstider:
Mandag til fredag: 7:30 - 21:00
Lørdag, søndag og helligdage: 9:00 - 17:00

Postadresse (ikke til returvarer):
Jotex AB (Ellos Denmark A/S), Postboks 150, 6400 Sønderborg

Adresse til returnering af varer:
Jotex AB, SE-504 83 Borås, Sverige

CVR/SE-nr.:
24927814

E-mailadresse:
service@jotex.dk
(Vi besvarer normalt din mail inden for 24 timer på hverdage, men ved travlhed kan der dog gå op til maksimalt 48 timer, se i øvrigt under Support og tilgængelighed).

Priser

Alle priser er inkluderet 25% moms.

Våra avgifter för närvarande

Ekspeditionsgebyr ved afhentning 49 kr
Ekspeditionsgebyr ved bestilt levering 59 kr
Hjemkørsel af større og tungere varer Ekspeditionsgebyr 49 kr + 10 kr hjemkørsel
Returfragt 39 kr
Express24-tillæg 69 kr
Uafhentet pakke 49,90 kr
Ekstra gebyr for normal postpakke under 20 kg til Grønland og Færøerne 450 kr

Betalingsmåde

Kort – betal direkte i kassen på jotex.dk

Du betaler med dit kreditkort direkte i kassen på www.jotex.dk. Vi accepterer nordiske VISA og Mastercard (Dankort kun som VISA/Dankort). Vi opkræver p.t. ikke kreditkortgebyr. Betalingen hæves på dit kort, når din ordre afsendes. Ved en eventuel returnering sker tilbagebetalingen til dit kreditkort. Vi krypterer alle transaktioner for en sikker betaling. Vil du vide mere om sikkerheden ved kortbetaling, kan du læse mere om kryptering under Teknisk information. Ved betaling med kort er du omfattet af indsigelsesordningen for betaling med kreditkort.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Du har med enkelte undtagelser ret til at åbne emballagen og prøve den vare du har købt.

Fortrydelsesretten gælder stort set alt i katalogerne og på vores hjemmeside www.jotex.dk. Fortrydelsesretten gælder dog ikke for specialtilpassede varer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du har fortrudt dit køb, enten ved mail til service@jotex.dk eller telefon 70 13 02 02 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. For at benytte din fortrydelsesret, udfylder du retursedlen som følger med dine varer og oplyser hvad du returnerer. Benyt returetiketten “Postnord Return Drop Off” som sidder på følgesedlen. Vi beder dig så vidt muligt returnere din vare i originalemballagen som postpakke eller brev.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du er ansvarlig for varen indtil vi har modtaget den.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ved returnering tillægges et gebyr for returfragt som p.t. er 39 kr. Returfragten debiteres uanset pakkens størrelse eller antal artikler.

Vælger du at returnere hele din ordre, tilbagebetaler vi det, du har betalt inklusive evt. ekspeditionsgebyr for normal postpakke. Leveringsomkostninger som overstiger ekspeditionsgebyret for normal postpakke og som afhænger af dit valg af leveringsmåde tilbagebetales ikke.

Vælger du at returnere en del af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle gebyrer for Express24 og fragt. Dette skyldes, at gebyrerne er de samme uanset hvor mange varer du har bestilt.

Hvis du skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på returetiketten på retursedlen som følger med forsendelsen: Jotex AB, SE-504 83 Borås, Sverige. Se mere under rubrikken ”Bytte & Retur”. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen til returen er afklaret.

Tilbagebetaling sker hurtigst muligt og senest inden for 14 dage fra vi har modtaget din besked om at du vil benytte din fortrydelsesret, vi skal dog først have modtaget varen og kontrolleret, at der ikke er sket en værdiforringelse. Bemærk at det er dig der skal betale returfragten. Hvis du har brugt varen på en måde som forringer varens salgsværdi, fratrækker vi et beløb der modsvarer denne værdiforringelse.

Gælder din retur en større eller tungere vare, som er leveret med fragtmand, skal du rekvirere en fragtmand og betale fragtmanden for returforsendelsen. Evt. kan du rekvirere en hos Jotex Kundeservice. Fragtprisen/transportudgiften beregnes efter varens vægt, jvf. prisliste. Vi tilbagebetaler købesummen samt den fragt du har betalt i forbindelse med leveringen af varen samt eventuelle kortgebyrer. Såfremt der er købt flere varer, og der kun returneres nogle af disse, tilbagebetales fragten for leveringen ikke.

Bemærk: Du skal selv stå for returfragten. Når Jotex har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse, bliver købsbeløbet overført til dig.

Varens stand, når du sender den retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis en vare skal returneres uden værdiforringelse skal den som udgangspunkt være ubrugt, i ubeskadiget stand og have alle mærker og etiketter siddende. Hvis varen kom i en indpakning skal denne ligeledes følge med i returen, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur.

Har du spørgsmål vedrørende din fortrydelsesret, kan du kontakte os på telefonnummer 70 13 02 02 eller e-mail service@jotex.dk.

Transportudgift af varer med vægt over 20 kg, se eksempler i ovenstående prisliste.

Bytte/Reklamation/Uafhentet pakke

Ved bytte, reklamation eller retur, står du for transportrisikoen. Gem altid følgesedlen/returetiketten indtil returen er afklaret. Har du ønsket at bytte en vare i forbindelse med din retur og varen/varerne er på lager sker levering 7 - 10 dage efter at vi har modtaget din returnerede vare.

Bytte

Ved eventuel bytte af varer til anden farve eller størrelse betaler du kun returfragten, jvf. ovenstående prisliste. Ved anden form for bytte tilkommer ekspeditionsgebyr som ved en ny bestilling. Er varen beskadiget, fejlbehæftet eller fejlekspederet, betaler vi returfragten.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Jotex, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis du modtager en vare, der er fejl på, bedes du så hurtigt som muligt kontakte os på telefonnummer 70 13 02 02 eller via e-mail service@jotex.dk. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen som fulgte med forsendelsen: Jotex AB, SE-504 83 Borås, Sverige. Se mere under rubrikken ”Sådan returnerer du” nedenfor.

Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Beløbet tilbageføres til dit kreditkort i løbet af 3-5 bankdage afhængig af ekspeditionstiden hos din bank/kortudsteder.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Uafhentet pakke

Vi opkræver et beløb for forsendelser som ikke er afhentet, som ikke overstiger de faktiske omkostninger for returfragt, jvf. ovenstående prisliste.

Sådan returnerer du

For at returnere en forsendelse skal du udfylde den returseddel, der kom sammen med din bestilling, med oplysning om hvad du returnerer og i givet fald hvilke varer du ønsker at bytte til. Endvidere skal du benytte returetiketten.

Du betaler kun 39 kr. for at returnere, når du benytter den fortrykte returetiket. Har vi fejlekspederet, står vi for returfragten.

Pak din returforsendelse godt ind – og husk at vedlægge retursedlen. Klik her for at læse og se trin-for-trin hvordan du returnerer via vores hjemmeside.

Tilbagebetaling

Beløbet tilbageføres til dit kreditkort i løbet af 3-5 bankdage afhængig af ekspeditionstiden hos din bank/kortudsteder.

Levering

For detaljeret information om leveringsmåde, leveringstid etc., se følgende link.

Grønland og Færøerne:

Priserne i vore kataloger er pålagt merværdiafgift (MOMS), der skal svares i Danmark. Derfor kan vi sælge de udbudte varer til dig med et fradrag, der p.t. andrager (momsandelen) 20% af priserne (der tages forbehold for evt. momsændringer). Der tillægges ekstra ekspeditionsgebyr*) i overensstemmelse med vores til enhver tid gældende gebyrer, jvf. ovenstående prisliste.

Bemærk! Vi leverer ikke speditionsvarer samt glas og porcelæn til Grønland og Færøerne.

*) gælder pakker, der ikke vejer over 20 kg og med maksimummål: længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm.

Leveringsmåder

Der findes fire forskellige leveringsmåder, se nedenfor.

Normalt har du varerne i løbet af en uge efter vi har noteret din bestilling. Varer der vejer op til 20 kg sendes normalt som postpakke, der kan afhentes på posthus/pakkeboks* eller mod tillæg leveres på din adresse. Der tillægges ét ekspeditionsgebyr pr. bestilling, jvf. ovenstående prisliste. Fordeles en bestilling i flere leverancer debiteres ekspeditionsgebyret kun én gang.

Postpakke – til afhentning

Ved levering som postpakke afhentes pakken på posthuset eller valgt pakkeboks*. Ekspeditionsgebyr 49 kr. Du kan få besked via SMS eller brev, når din pakke er kommet frem til dit udleveringssted. * Pakker i pakkeboks kan måle op til 60x37x35cm (LxBxH)

Postpakke – leveret på adressen

Du kan vælge at få en normal postpakke leveret på din adresse. Ekspeditionsgebyr ved bestilt levering 59 kr. Er du ikke hjemme, eftersendes pakken og den kan hentes på posthuset eller pakkeboks den følgende dag. Du kan lave en aftale med PostNord om levering af dine pakker på et aftalt sted på din adresse, Modtagerflex. Du behøver altså ikke være hjemme for at modtage en forsendelse på din adresse.

Express24

Med Express24, som altid skal afhentes på posthuset eller pakkeboks, får du mod en tillægspris, der fremgår af ovenstående prisliste, ekstra hurtig levering af en normal postpakke. Bestil inden kl. 12.00, mandag-fredag, samt søndag inden kl. 12.00 og du får din pakke næste hverdag (til Bornholm og mindre øer tager det en ekstra hverdag). Bestiller du på andre tidspunkter, får du din pakke inden for 48 timer (Bornholm og mindre øer inden for 72 timer). Express24 gælder alle produkter, hvor valgmuligheden gives. Ved levering med Express24 skal du også vælge SMS-advisering.

Større varer som ikke kan sendes som normal postpakke

Større og tunge varer, f.eks. møbler, sendes som fragtgods. (En del af vores fragtgods har længere leveringstid end en uge). Du får besked fra fragtmanden, som også aftaler en tid med dig. Varens vægt er oplyst i produktteksten. Hvis vi ikke kan levere hele bestillingen samtidig opdeles fragten. Den sammenlagte fragt bliver dog aldrig mere, end hvis du havde modtaget alle varerne på en gang. Hjemkørsel af større eller tungere varer, se overstående prisliste.

Tvister

Ved tvister, som det ikke er lykkedes os at løse, kan du forsøge at nå frem til en udenretslig tvistbilæggelse. Vi anbefaler at du henvender dig til Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. (Se evt. mere på forbrug.dk). Vi følger altid Forbrugerombudsmandens anbefalinger. Du kan også benytte dig af en online tvistbilæggelsesløsning for klagesager som er tilgængelig på EU-kommissionens hjemmeside: http://ec.europa.eu/odr. Dette er dog mest relevant, hvis du er bosat i et andet EU-land.

For information om hvilke rettigheder du har som kunde, anbefaler vi dig at besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: https://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Nye-Regler.

Support og tilgængelighed

Vi besvarer spørgsmål via e-mail inden for 24 timer efter modtagelse af spørgsmålet. Tidsgarantien gælder dog kun spørgsmål som gælder faktiske køb og bestillinger, og kun på hverdage. Hvis vi ikke kan leve op til denne tidsgaranti, sørger vi for at meddele kunden inden for 24 timer om forsinkelsen og årsagen til denne.

Garantier og service

Transportskade

Jotex erstatter altid transportskadede varer. Kontakt os på tlf. 70 13 02 02 eller e-mail service@jotex.dk.

Manualer

Alle produkter vi sælger skal have en forståelig manual. Hvis et produkt ikke har skandinavisk manual oplyses det i produktteksten.

Øvrigt

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på fysiske medier.

Send ikke betaling til os pr. brev

Vi kan ikke påtage os ansvaret for penge eller frimærker sendt til os pr. brev. Dette gælder også betaling for restordrer.

Bedrageri

Vi politianmelder alt bedrageri og dataindbrud/hacking samt forsøg på dette. Vi forbeholder os retten til at afvise din ordre eller ophæve dit køb i tilfælde af at vi har grund til mistanke om bedrageri, dataindbrud og/eller andet misbrug af vores site.

Force majeure

Jotex er fritaget for påtale for at undlade at opfylde sin forpligtelse ifølge disse Generelle vilkår, hvis forsømmelsen skyldes udefra kommende omstændigheder, se nedenfor, og denne omstændighed forhindrer, vanskeliggør eller forsinker udførelsen. Fritagende omstændigheder kan være bl.a. myndigheders foranstaltninger eller forsømmelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af større omfang. I force majeure indgår myndighedsbeslutninger som påvirker markedet eller produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc.

POLITIK OM PERSONOPLYSNINGER

Jotex behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning, inkl. EU's databeskyttelsesforordning.

Dataansvarlig

Ellos Group AB, org. nr. 556217-1925, med adresse Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige ("Jotex") er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.

Jotex har udpeget Magnus Axelsson til databeskyttelsesrepræsentant. Databeskyttelsesrepræsentanten har bl.a. til opgave at overvåge, at Jotex behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Databeskyttelsesrepræsentantens kontaktoplysninger er dpo@ellosgroup.se

Personoplysninger, som bliver behandlet

De oplysninger, som behandles, er personoplysninger, som du giver til os eller som vi har indsamlet fra dig.

Personoplysninger, som du giver os

Når du gennemfører et køb hos Jotex, opgiver du nogle personoplysninger til os. Dette gælder også, når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, opretter en konto eller tegner en forsikring, benytter dig af vores tjenester på vores hjemmeside og på sociale medier eller benytter din evt. garanti, fortrydelsesret eller foretager en reklamation. Personoplysninger, som du giver til os og som vi behandler, kan f.eks. være dit navn, din adresse og dit personnummer, mobil- og telefonnummer samt e-mailadresse.

Personoplysninger, som vi har indsamlet fra dig

Når du gennemfører et køb hos Jotex, behandler vi oplysninger om købet og din købshistorik. Når du anvender vores webside, din brugerkonto eller sociale medier, behandler vi også personoplysninger som eksempelvis information om din IP-adresse, dit operativsystem og hvilke varer du kiggede på eller lagde i kurven.

Formål med behandlingen og retsligt grundlag

Vores aftale og administration af dit køb

Jotex behandler dit navn, din adresse, dit personnummer, mobil- og telefonnummer og din e-mailadresse, oplysninger om dine køb og oplysninger vedr. din anvendelse af vores sociale medier med det formål at kunne administrere vores kundeforhold med dig, herunder dine køb og din brugerkonto. Jotex behandler dit personnummer, hvis du vælger at anvende det til at hente dine adresseoplysninger. Det retslige grundlag for at Jotex behandler dine personoplysninger er, at dette er nødvendigt for at opfylde en aftale eller for at tage nogle forholdsregler forud for indgåelse af en sådan aftale. Med undtagelse af dit personnummer vil Jotex også behandle ovennævnte personoplysninger med det formål at kunne håndtere din evt. anmodning om anvendelse af fortrydelsesret, garanti, reklamation eller forsikring. Det retslige grundlag for at Jotex behandler dine oplysninger til dette er, at det er nødvendigt for at vi kan opfylde vores aftale med dig. Behandling af personoplysninger i forbindelse med fortrydelsesret og reklamation sker også på det retslige grundlag, at det er nødvendigt for at opfylde lovmæssige forpligtelser, som påhviler Jotex.

Hvis ikke du giver os ovennævnte personoplysninger, har Jotex ikke mulighed for at levere vores produkter eller i øvrigt opfylde vores forpligtelser over for dig.

Markedsføring af vores varer

Hvis du har givet samtykke til at modtage markedsføring, f.eks. nyhedsbreve eller tilbud og kampagner, vedr. vores produkter via e-mail, sms eller post, behandler Jotex også dit navn, mobil- og telefonnummer, din e-mailadresse og din købshistorik til markedsføringsformål. Det retslige grundlag for at Jotex behandler dine personoplysninger er dit samtykke, som vi enten indhenter i forbindelse med at du registrerer dig som bruger hos Jotex eller i forbindelse med dit køb af et eller flere produkter fra vores sortiment. Du giver dit samtykke ved at du aktivt skal markere et eller flere afkrydsningsfelter på vores webside. Du kan, på samme måde som når du giver dit samtykke, trække dit samtykke tilbage igen ved at du på vores webside fjerner markeringen i ovennævnte afkrydsningsfelter.

Statistik

Jotex behandler dit kundenummer og andre referencenumre med det formål at kunne foretage statistiske analyser og for at vise dig tilpasset indhold på vores webside, som passer til dig og din kundegruppe. Det retslige grundlag for at Jotex behandler dine personoplysninger er at det er nødvendigt i forhold til formål, som vedrører Jotex berettigede interesse. Behandlingen er baseret på en interesseafvejning og omfatter, på samme måde som nævnt ovenfor, situationer, hvor Jotex vil eller har brug for at gøre noget, som primært er til vores egen fordel, forudsat et dette ikke skader dine interesser eller grundlæggende rettigheder og frihed.

Bogføring

Jotex behandler oplysninger om transaktioner mellem dig og Jotex til bogføringsformål. Jotex kommer således til at behandle oplysninger om dit køb, dit navn, din adresse, dit mobil- og telefonnummer og din e-mailadresse. Det retslige grundlag for at Jotex behandler dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for at kunne opfylde en lovmæssig forpligtelse, som påhviler Jotex.

Automatiseret beslutningstagen/profilering

Der findes aktuelt ikke automatiseret beslutningstagen eller profilering, som bør påvirke dig juridisk eller på anden måde i nævneværdig grad. For at kunne udvikle vores produkter og tjenester, forbedre vores markedsføring, viden om vores kunder samt vores tilbud til dig, kan vi automatisk indsamle og analysere oplysninger fra dig. Sådanne oplysninger er din IP-adresse, købshistorik, betalingsmetode og kontosaldo, om du har købt din vare på kredit samt din aktivitet på vores sider, på sociale netværk samt på vores webside (profilering). Vi giver dig tilbud på vores webside, som vi tror du vil opfatte som relevante baseret på resultatet af denne analyse af din brugeradfærd. Det retslige grundlag for at Jotex behandler oplysninger i denne forbindelse er vores berettigede interesse i at kunne udvikle vores forretningsvirksomhed og, i størst mulig udstrækning og uden at forstyrre dig unødigt, kunne tilbyde dig produkter, som matcher dine ønsker og behov.

Behandling af tredjepart og overførsel af personoplysninger

Dine personoplysninger kan blive videregivet til og behandlet af vores moderselskab Ellos Group AB samt datterselskaberne Ellos AB og Stayhard Aktiebolag, som er en del af Ellos Group-koncernen. Jotex kan også videredistribuere dine personoplysninger til tjenesteleverandører som behandler personoplysninger på vores vegne, såkaldte databehandlere. Dine personoplysninger kan også blive behandlet af vores samarbejdspartnere. Vi har en aftale med vores databehandlere, som sikrer, at de behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med denne politik om personoplysninger og vores instruktioner. Et eksempel på en tredjepart, som vi videregiver dine personoplysninger til, kan være fragtmænd i forbindelse med levering af varer.

Jotex kan overlade dine personoplysninger til myndigheder, som kræver at Jotex videregiver sådanne personoplysninger.

Jotex kan også dele dine personoplysninger for at tillade en fusion, en overtagelse eller et salg af alle eller dele af Jotex aktiver.

Jotex og Jotex samarbejdspartnere behandler som hovedregel kun dine personoplysninger inden for EU og EØS. Hvis personoplysninger behandles uden for EU og EØS, vil Jotex tage forholdsregler for at sikre, at personoplysningerne fortsat er beskyttede og også tage de forholdsregler som er påkrævet for at personoplysninger lovligt kan overføres til lande uden for EU og EØS.

Som led i vores markedsføring analyserer vi oplysninger, herunder personoplysninger, om dine indkøb og din aktivitet på vores sider, på sociale netværk samt på vores webside. Vi behandler eksempelvis dine personoplysninger for, vha. Google Analytics, at kunne tilpasse de annoncer og tilbud, du ser, ud fra information om din hidtidige færden, og for at kunne udvikle vores produkter og tjenester. Dette gør det muligt for os at tilpasse indholdet på vores webside mere specifikt, så det passer til præcis dine behov, samt at forbedre vores tilbud til dig. Processen er anonymiseret og den kan ikke anvendes til at identificere dig (for information om de cookies vi anvender, se følgende link, cookies). Endvidere kan vi anvende dine personoplysninger til at vurdere din anvendelse af vores webside og til vores tjenester i forbindelse med webstedsaktiviteter og internetanvendelse. Oplysninger, som vi analyserer, kan f.eks. være din IP-adresse, købshistorik, betalingsmetode og kontosaldo, hvis du har kredit hos os, og anden information, som du har givet til os som kunde. Mere information om, hvordan Google Inc. anvender oplysninger, kan du se her.

Tidsramme for behandling og lagring

Vi behandler kun personoplysninger så længe, der behov for det i forhold til de formål, til hvilke oplysningerne blev givet eller indsamlet. De samme oplysninger kan blive gemt flere forskellige steder til forskellige formål. Det betyder, at en oplysning, som er fjernet fra ét system fordi den ikke længere er relevant for det pågældende formål, stadig kan findes i et andet system, hvor oplysningen er gemt for at dokumentere dit samtykke, eller til et andet formål, hvor der stadig er behov for den pågældende personoplysning.

Personoplysninger, som Jotex behandler med det formål at administrere kundeforhold, inklusive dine køb og din brugerkonto, eller for at opfylde vores lovmæssige forpligtelser eller aftaler, f.eks. vedr. garanti, reklamationer, fortrydelsesret eller forsikring, behandles i en periode som er passende for at Jotex kan administrere kundeforholdet og opfylde vores aftale med og vores lovmæssige forpligtelser over for dig.

Hvis du har givet samtykke til at modtage direkte markedsføring og nyhedsbreve fra Jotex gemmer vi dit navn, mobil- og telefonnummer, din e-mailadresse og din købshistorik indtil du afmelder dig, trækker dit samtykke tilbage eller på anden måde beder os om at undlade at kontakte dig. I den forbindelse vil Jotex, i det omfang Jotex behandler personoplysninger relateret til profilering, slette de personoplysninger, som er relateret til direkte markedsføring.

Personoplysninger, som Jotex behandler til bogføringsformål lagres i 10 år i overensstemmelse med gældende regnskabslovgivning.

Personoplysninger, som Jotex behandler til statistiske formål, vil ikke kunne knyttes til dig som person, når evt. aktuelt bogføringsmateriale er blevet slettet.

Dine personoplysninger kan blive gemt længere end nævnt ovenfor, hvis dette er påkrævet i forhold til at opfylde lovkrav, forordninger eller myndighedsbeslutninger.

Dine rettigheder

Du har ret til, uden omkostninger, skriftligt at anmode om at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi har registreret om dig. Du kan også når som helst anmode om at få rettet fejlagtige oplysninger. Du har ligeledes ret til at bede os om at slette eller begrænse de personoplysninger, vi har om dig, samt at bede om en kopi af disse personoplysninger (såkaldt dataportabilitet).

Hvis der ikke er nogen grund til din anmodning, eller din anmodning er urimelig, f.eks. hvis du ofte eller med korte intervaller beder om uddrag eller sletning, kan vi enten nægte at imødekomme din anmodning, eller vi kan opkræve et gebyr, som dækker de administrative udgifter forbundet med din anmodning. Du kan indsende din anmodning til os via nedenstående kontaktoplysninger.

Ret til at gøre indsigelse

Du kan når som helst gøre indsigelse mod at dine personoplysninger behandles til direkte markedsføring og/eller profilering. Hvis du ikke vil have, at vi behandler dine personoplysninger til dette/disse formål, bedes du enten ringe til os på telefonnummer 70 13 02 02, skrive en e-mail til os på info@jotex.dk eller skrive til Jotex, Postboks 150, 6400 Sønderborg, og meddele os dette. Vi vil i givet fald ophøre med at behandle dine personoplysninger til dette/disse formål og fjerne oplysningerne, såfremt det ikke fortsat er nødvendigt for os at behandle dem til andre formål i overensstemmelse med denne politik om personoplysninger.

Ret til at trække dit samtykke tilbage

Du kan når som helst, helt eller delvist, trække dit samtykke tilbage vedr. behandling af personoplysninger, ved at fjerne markeringen i ovennævnte afkrydsningsfelter på vores webside eller ved at kontakte os på ovenstående kontaktoplysninger. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, bedes du bemærke, at dette ikke påvirker lovligheden af den behandling som tidligere er sket med dit samtykke, inden du trak det tilbage. Jotex kan også under visse omstændigheder have en anden retslig grund til behandling af dine personoplysninger, som kan give os ret til at fortsætte behandlingen af disse.

Ret til at indgive klage

Hvis du ikke er tilfreds med den måde, hvorpå vi behandler dine personoplysninger, kan du også kontakte os på ovennævnte kontaktoplysninger. Du har ret til at indgive klage vedr. vores behandling af personoplysninger til:

Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se

Ved tvister, som vi ikke kan løse, vedr. andet end behandling af dine personoplysninger, kan du også anvende den onlineplatform til klagesager, som er tilgængelig på EU-Kommissionens websted: http://ec.europa.eu/odr