history

Om Jotex


Jotex er et skandinavisk brand med svenske rødder, hvis mission er at tilbyde personlige og autentiske produkter til hjemmet. De forskellige kollektioner omfavner således individets personlige indretningsstil. En del af inspirationen er hentet fra internationale modehuse, og Jotex' identitet hviler i høj grad på et moderne design med dristige udtryk, kombineret med en minimalistisk nordisk æstetik.

 history

Det begyndte med et gardin


Vores historie begyndte i 1963 i Sven-Åke Johanssons barndomshjem i Gnosjö. Han var som ung fascineret af, hvordan et hjem kunne ændre personlighed, blot ved at man udskiftede gardinerne. Han lagde i høj grad mærke til, hvordan tekstilerne changerede i farverne ved hjælp af lysindfaldet fra vinduet – og det var her, han fik idéen til at skabe gardinspecialisten Jotex.

 history

Fra postordre til multinationel e-handel


Johansson udarbejdede et produktkatalog, der blev sendt ud til alle beboerne i lokalområdet. Målet var at få ekstra meget gang i virksomheden. Kataloget blev straks populært - og et højdepunkt i folks hverdag, hvor de kunne følge med i alle designnyhederne. Efter flere succesfulde år og et voksende sortiment blev Jotex' hjemmeside lanceret tilbage i 1997, og salget overgik da fra postordrer til e-handel. I dag er Jotex aktiv på 8 europæiske markeder, men er stadig en forholdsvis lille virksomhed med ca. 30 ansatte, der har en drøm om at blive førende inden for boligindretning.